25 Eylül 2013 Çarşamba

Uzun süredir kullanıyorsanız...

Doğum kontrol hapları kadınları istenmeyen gebeliklerden koruyor. Ama uzun süreli olarak bu hapları kullananların doktor kontrolünde olmaları, karaciğer ve pıhtılaşma testlerini yaptırmaları, tansiyonlarını ölçtürmeleri gerekiyor

Sonuç alacak mıyız?

3 yıllık evliyim ve bebek sahibi olmak için tedaviye başladım. Polikistik over hastasıyım. 4 aydır ilaç kullanıyorum. Bu ay da yumurta arttırıcı ilaca başladım ama olmadı. Tedavim ne kadar doğru? CEVAP Sevgili okuyucumuz, polikistik overde tedavinin birçok parçaları var. Eğer kilo fazlalığı varsa önce ve mutlaka bu sorunu halletmeniz gerekiyor. Daha sonra insülin direncini ortadan kaldırmak için şekerden uzak durmalısınız ve doktorunuzun verdiği ilacı kullanmaya devam etmelisiniz. Bu düzenlemelerden sonra yumurtlatmayı hızlandırcak ilaçların kullanılması gerekiyor. Doktorunuz onu da vermiş. Biraz sabırlı olmalısınız. Merak etmeyin, çok büyük olasılıkla istediğiniz bebeğe kavuşacaksınız, sevgiler...

Doktor benden parça aldı

Ben 47 yaşında, 2 çocuk annesiyim. Üç ay önce 15 günde bir düzensiz adet dönemi başladı. Doktorum benden parça aldı ve çıkan raporu size yolluyorum. Ancak doktorum bilgi vermedi. Sadece “Takip edeceğiz” dedi. Ne yapmam gerekiyor? CEVAP Sevgili okuyucumuz, önce rahim içinden alınan parçadan başlayalım; menopoza yakın yaşlarda kanama bozuklukları daima aklımıza ciddi birtakım hastalıkları getiriyor. Rahim ve yumurtalık tümörleri gibi. Sizden alınan parçada sadece polip çıkmış. Bunlar rahim içindeki dokudan (Endometriumdan) çıkan et beni tarzında gelişen, iyi huylu, masum oluşumlar. Kürtaj gibi yapılan bu biyopsi ile polipler tam alınmış ise, şikayetlerinizin büyük ölçüde azalacağını sanıyorum. Doktorunuzun dediği gibi takip edileceksiniz. Eğer yine düzensizlikler başlarsa duruma göre size başka bir tedavi verilebilir.

Hap kullanmam tehlikeli mi?

7 yıldır evliyim. En başından beri aralıksız doğum kontrol hapı alarak korundum. Son 4 yıldır da başka bir hap kullanıyorum. Çok sigara içiyorum. Ne gibi tehlikelerle karşı karşıyayım? Doğum kontrol hapını ne kadar süre daha kullanabilirim? CEVAP Sevgili okuyucumuz, 7 yıldan beri doğum kontrol hapı kullanıyorsunuz. Doğum kontrol hapları uzun süre kullananlarda tansiyon yüksekliği, karaciğerde ufak sorunların oluşması ve pıhtılaşma faktörlerinde değişikliklere neden olabilir. Özellikle sigara içenlerde pıhtılaşma faktörlerindeki değişiklik damarlarla ilgili sorunlara yol açabilir. Bu nedenle doktor kontrollerinizi yaptırın. Muayene sonucunda korunma yönteminizi değiştirmeniz istenebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder