20 Şubat 2013 Çarşamba

Egzersiz Yapmanin Bazi Faydalari

Egzersiz Yanmanın En Önemli Bazı Faydaları
Merhaba.

Egzersiz konusuna giriş yapalım istedim. Bu arada geçen 101 nedir falan gibi bir soru gelmişti, 101 genelde üniversitelerde bir alanın giriş derslerinin numarasıdır o yüzden onu kullanıyorum ki seri yapıyorum kendimce.

Egzersiz geniş bir konu olduğu için parça parça yazılar yazacağım. Egzersiz ne gibi fayda sağlar konusunu işliyorum ilk yazımda. 

Egzersiz diyince akla gelen şeylerden biri kilo vermek için yapılan aktivite, diğeri de spor salonları falan olur herhalde. Egzersiz yapmanın en önemli özelliği insan için bir biyolojik gereksinim olmasıdır. Başka bir deyişle, bizim suya ihtiyacımız olduğu gibi, harekete de ihtiyacımız var. Tabii ki vücudumuzun suya daha çok ihtiyacı olduğu için bize ihtiyaç olduğunda sinyali yolluyor fakat egzersiz yapmamanın bedelini genelde çok daha uzun vadede ödüyoruz.

Birçok araştırma gösteriyor ki düzenli egzersiz yapıyor olmak, kanserden tutun, daha iyi beyin sağlığına kadar hemen her şeyi etkiliyor. Dolayısıyla garantili fayda varken neden çoğu insan hiçbir şey yapmıyor? Ben de veremiyorum bunun cevabını. 

- Beyin: Egzersiz ile beyne daha çok kan gittiği için oradaki beslenmenin artması... Yapılan araştırmalarda egzersiz yapan ile yapmamış olan insanların yaşlılığında, ilk grubun çok daha iyi beyin fonksiyonlarına sahip olduğu ortaya çıkmış. 
- Egzersiz kemik erimesinin önlenmesi konusunda net bulgular var çünkü kemiklerin, kasların daha sağlam ve daha esnek olması gerçekten de yardımcı olacaktır.
- Daha iyi bir mod, daha çok özgüven ve daha iyi hissetme.
- Daha iyi bir sindirim sistemi.
- Daha çok kas uzun vadede eklem ağrılarını önlemede yardımcı olur.





12 haftalık spor sonunda depresyon ve gerginliğin azalışı...

- Stres azalması ki stresin neler yapabileceğinden çok az önceki yazımda bahsettim.
- Daha iyi bir dolaşım sistemi. Dolaşım sistemi sayesinde cilt sağlığı dahi pozitif etkileniyor. Ne kadar oksijen ve besin taşınır, o kadar iyiyiz. 
- Tok tutması. Bununla ilgili bir yazı (Türkçe) mevcut. Bir yazı da aynı konuyla ilgili yapılan araştırmalar sonucunda; düzenli spor yapan kadınları spor sonrası açık büfe bir yere götürdüklerinde, vücuttaki bir hormonun artışı sayesinde normalden çok daha az tüketim yaptıkları gözlenmiş. Yani spor yapmanın direk olarak kilo verdirme etkisi olmasa da "iştah"ı düzenleyerek buna yardımcı olması durumu var ki, süper. Kilo kontrolü ile ilgili ilk yazımda spor ve kilo kontrolü bağlantısına değinmiştim, okuyanlar hatırlayabilir.

- Kalpteki kök hücreleri uyandırarak kalbi yenileme konusunda yardımcı olduğuna dair bir araştırma

Bütün bu faydalar bilimsel olarak ıspatlanmışsa ki öyle, neden egzersiz yapmıyoruz konusu gerçekten ilginç. Hayat bizi seçimlerimiz yüzünden fazla mı zorluyor da kendimize bu yönde vakit ayıramıyoruz? Farkındalığı yakalayabilirseniz kendinizle ilgili, hayat size güzel. :)

Ana kaynak şurası. Burada faydalar yazıyor ama ben birleştirdim, araya da diğer kaynaklardan serptim.

Sevgiler

0 yorum:

Yorum Gönder