20 Şubat 2013 Çarşamba

Güzel Bir Nefes Almak Mı Vermekmi?

Güzel Bir Nefes
Merhaba,

Bugünkü konu ağız sağlığı ile ilgili. Çeşitli sebeplerden dolayı nefeste koku oluşabiliyor. Bu birçok insanın başına gelebilecek durumlardan biri. Bunun nasıl önlenebileceği ile ilgili bir yazıya rastladım, oradan özet geçmek istedim bugün.
Enteresan bir bilgi şöyle diyor; vücuttaki tüm hücrelerde bulunan bakterilerden daha fazla ağzımızda bakteri var. Pek iyi haber değil gibi. Buna en iyi önlem klasik, en az iki kez diş fırçalamak, bir defa da diş ipi kullanmak. Diş fırçaladıktan sonra dili de hafiften fırçalamak gerekiyormuş çünkü orada da bakteriler yaşamakta. Ben şahsen unutuyorum dil fırçalamayı, o yüzden alışkanlık yapmak mantıklı geldi.

Sabah uyanınca genelde ağızda bir koku oluşabiliyor. Bunun sebebi gece ağzın kurumasıymış. Kuruduğunda ortamda bakteri oluşması artıyormuş. Gün içinde de ağız kuruduğunda aynı problem olabiliyor o yüzden sıvı tüketmek önemli. Tükürük denen hadise, doğal bir koruyucudur.
Sakız, naneli bir şeyler falan da geçici çözüm sunuyor. Bunu farkediyorsunuzdur zaten. Sebebi bunların bakterileri yok etmiyor olması. Özellikle şeker içeren bir şey yiyorsanız, bakteri üretimine katkılarınızdan dolayı plaket almanız an meselesi...

Tabii ağız kokusunun tek sebebi ağızdaki bakteriler olmayabiliyor. Daha ciddi bir problem kaynaklı olabilir o yüzden diş doktoruna kontrolde bir sıkıntı yok gibiyse, bunun araştırılması gereken bir konu olduğu yazılmış. Yine de diş doktorunu senede 2 kez ziyaret etmek faydalı bir aktivite. Senede 1 gün bile bence fena değil. (yeter ki gel bana, senede bir gün...)
Bazı gıdalar da buna sebep olabilir. Akla hemen soğan ve sarımsak gelse de, et yemek de bakterilere destek sağlıyor. Genelde et parçalarının dişlerin arasına girmesi durumu vardır. Bu akabinde ciddi bir bakteri üremesini sağlıyor. Bir şeyler yedikten sonra ağzı su ile çalkalamak faydalı olabiliyor. Bazı yiyecekler ise tam tersine bizi koruyor. Bunlara örnek nane, maydanoz ve kekik. 

Bazı içecekler de kokuya katkıda bulunuyor. Asitli içecekler, alkol ve kahve ağız kokusu oluşturabiliyor. Özellikle asitli içecekler, ağızdaki PH'ı düşürdüğü için daha çok üremeye sebep oluyormuş. Demin bahsettiğimiz su ile çalkalama ise PH'ı dengeliyor. Bazı içecekler de tam tersi ağız kokusunun yok olmasına katkı sağlıyor. Bunlardan biri yeşil çay. Zaten griple alakalı yazımda da bahsetmiştim, faydası tartışılmayacak bir içecek.
Sigara da ağız kokusu yapıyormuş! :) Hiç farketmemişsinizdir. Bazen işte böyle kilit ve bilinmeyen bilgiler paylaşıyorum. 

Sonuçta toplum için önemli bir konu çünkü çevremizde bizden kimsenin kaçmasını istemeyiz. (zannediyorum) Dolayısıyla basit önlemlerle halledilecek bir şey olduğunu ve neyin yol açtığını bilmek faydalı olur diye düşündüm. Cuma günü kontrol yapacağım!!

Sevgiler. 

0 yorum:

Yorum Gönder